AKCIÓS TERMÉKEK

CALDERA SPAS
masszásmedence

MEDENCÉK

MEDENCEFEDÉS

VÍZKEZELÉS, VÍZTISZTÍTÁS

SZÖKŐKUTAK

MOZAIK

SZAUNA
Kedvezmény a bemutatótermi kabinokra!

GŐZKABINOK

USZODAI VÍZKEZELŐ BERENDEZÉSEK

KIKAPCSOLÓDÁS
vicces képek, videók



NYITVA TARTÁS
Hétfőtől-Péntekig:
8:00 - 17:00 óráig
Szombat:
8:00 - 12:00

 

Miért érdemes a finn szauna mellett dönteni?

A szaunázás igen közkedvelt regenerálódási forma napjainkban. Évekkel ezelőtt még elképzelhetetlen volt, hogy valaki otthonában hódolhasson ennek az élvezetnek, ma már azonban egy saját, otthoni szauna kialakításának semmi akadálya nincs. Az előrehaladott, biztonságos technológia lehetővé teszi, hogy maximális élményben legyen része.

A finn szauna leginkább hangulata miatt kedvelt. A nagy hagyományokkal bíró kikapcsolódási forma segít megszabadulni a felgyülemlett stressztől, ellazítja izmokat, felfrissíti a testet, miközben remek közösségi élményt nyújt.

A finn szauna a pozitív hatásokat meleg levegő jótékony közbenjárásával fejti ki. A 70-100 °C-os hőmérséklet izzadásra készteti a bent ülő embereket, mely remek méregtelenítő módszer. A finn szauna ülő és fekvő helyzetben is használható, mivel a testtartás nem befolyásolja az eredményt. E forma hátránya azonban, hogy a felfűtési idővel számolni kell, így magát a szaunázást csak ezután érdemes kezdeni.

Felkeltettük érdeklődését? Szeretne finn szaunát építtetni otthonába? Ne késlekedjen, bátran keressen fel minket!

A szaunázás jelentősége

- A test és lélek ápolásának természetes módszere.
- Lazítja izomzatunkat és javítja közérzetünket.
- Kiválnak a bőrünkben felgyülemlett szennyeződések.
- Serkenti bőrünk hámsejtjeinek újraképződését.
- Fokozza testünk edzettségét és a fertőzéssel szembeni ellenálló képességét, főleg a megfázásos megbetegedésekkel és légúti fertőzésekkel szemben.
- Edzésben tartja szívünket és stabilizálja vérnyomásunkat.
- Fokozza a hormonképződést és serkentően hat vegetatív idegrendszerünkre.

Szaunafürdő menete kezdőknek

Előkészület:
Szaunázás előtt szabaduljon meg a fizikai és idegi feszültségektől, egy 15-30 perces nyugodt pihenéssel, hogy szervezete rendelkezzen a hővel szembeni maximális ellenálló képességgel.
Étkezést követő 1-2 órán belül javasolt szaunázni, hogy elkerülje a hirtelen vércukorszint ingadozást.
Mielőtt belépne a szaunafülkébe fürödjön és szárítkozzon meg alaposan. Okai: tiszta és száraz bőrfelülete jobban verítékezik, valamint megóvja szaunája tisztaságát, és tekintettel van szaunázó társaira.

A szaunafürdő:
Feküdjön, vagy üljön le kényelmesen a második /esetleg harmadik / padra, töltsön el 8-15 percet nyugalommal. Ez elegendő idő ahhoz, hogy teste kellőképpen felhevüljön és izzadjon. Egészségesebb a magasabb hőtartományban levő felső padokon 8-15 percet, mint az alsó padokon ennél hosszabb időt eltöltenie. Az alsó padon töltsön el, a felső pad használata előtt és után, kb. egy percet, hozzászoktatva szervezetét a nagy hőmérséklet különbségekhez. Távozás előtt töltsön el pár másodpercet ülő helyzetben, elkerülve a hírtelen felállással járó esetleges szédülést.
A szaunából kilépve:
Töltsön el kevés időt szabad levegőn, hogy szervezete friss, oxigéndús levegőhöz jusson. Vigyázat! A túl hosszú levegőfürdő során elvész bőrének a szaunában nyert hőtartaléka, melynek fontos szerepe van az ezt követő hidegvizes kezelésben.
A perifériáról, azaz a szívtől távol eső testrészektől befelé haladva, kezdje el testét alacsony nyomású, hideg vízzel locsolni. Nő a gyűjtőerek vérszállítása, egyenletesebbé, nyugodtabbá válik a szívverés (Hidegvíz = csapvíz, mely forrástól és évszaktól függően 5-15 C közötti.). A hidegvizes locsolást követően röviden megmártózhat a hidegvizes merülőkádban, amennyiben nincsen ettől orvosilag eltanácsolva. A hidegvizes merülés ugyanis hirtelen megnöveli vér- nyomását. Az ezt követő 4-5 perces melegvizes lábfürdő feladata, hogy fokozza bőre vérkeringését, és a meleg belülről átjárja testének lehűlt felületét.
Egy ismételt hidegvizes mártózással és az ezt követő melegvizes lábfürdővel megelőzi az előző művelet során keletkező utóizzadást.
Alkalmanként legfeljebb 3 szaunázás ajánlott (testének felhevítése, majd lehűtése)!

A szaunázás végeztével:
A szaunázás végeztével feküdjön le talpig betakart testel egy pihenőpadra, hogy pihentesse szervezetét és elkerülje az esetleges megfázást. A szaunamenetek közötti szünetekben ajánlott a nedvszívó és meleg textíliák viselete, például a fürdőköntösé.
A szervezet vízveszteségét természetes alapanyagú üdítő italokkal pótolhatja.

Ami nem ajánlott:

Szaunázás előtt és közben:
 kimerült fizikai és idegállapotban, vagy éhesen szaunázni.
 nedves bőrrel belépni a szaunakabinba.
 a szaunában erősítő, vagy tornagyakorlatokat végezni.
 az alsó padon hosszasan időzni.
 kefével, dörzskesztyűvel, stb. az izzadságot a bőrről lecsapatni.

Szaunázást követően:

 meleg vízzel lefürödni.
 meleg ruhában utóizzadni, meleg vízben mártózni.
 kihagyni a frisslevegő fürdőt.
 a frisslevegő fürdő alatt „habzsolni” a hideg levegőt.
 a testet masszírozó vízsugárnak kitenni.
 túlfolyó, fölözőnyílás nélküli merülőkádban megmártózni.
 temperált vizű medencében (úszómedence, pezsgőkád) fürdőzni.
 kihagyni a melegvizes lábfürdőt.
 hideg lábfürdőt alkalmazni.
 tornászni, úszni, egyéb testedző gyakorlatokat végezni.
 a hidegvizes fürdőzéskor (zuhanyozáskor) szappant és egyéb tisztálkodási vegyszereket használni.
 nem felöltözni, és kihagyni a fekve pihenést.

 
 
   
6000 Kecskemét, Ceglédi út 22. • Telefon: 76/509-700 • E-mail: info@kardosuszodatechnika.hu